סטודנטים רבים באירופה ובחו"ל לומדים סמסטר אחד מהתואר שלהם באוניברסיטה במדינה אחרת במסגרת תוכניות שונות של חילופי סטודנטים. הרווח הוא עצום: מכירים סטודנטים ממדינות שונות ומגוונות, לומדים אצל מרצים אחרים ובשיטות שונות מאלה הנהוגות באוניברסיטת האֵם, נחשפים לתרבות ולשפה אחרות, יוצרים קשרים, "פותחים את הראש", רואים עולם. גם אוניברסיטת חיפה מציעה אופציה כזאת, ואנחנו מעודדים מאוד את הסטודנטים בחוג ללכת עליה. מספר התלמידים בחוג שנסע לחו"ל במסגרת הזאת הלך וגדל בשנים האחרונות, ולמרות שהקורונה קצת שיבשה את החיים גם בתחום הזה, אני מקווה  שבשנה"ל 2022-2021 הדברים יחזרו לסדרם.
אנא שקלו ברצינות לנצל את ההזדמנות המיוחדת הזאת ולצאת ללימודים בחו"ל! זו תהיה חוויה אדירה, אולי אפילו מְשַנת-חיים, במיוחד למי שמתכוון להמשיך במסלול האקדמי. אנחנו בחוג נעניק כל סיוע שיידרש.
מדובר בשני מסלולים:
א. תוכנית ארסמוס: תוכנית זו כוללת רשימה ארוכה של אוניברסיטאות באירופה. מי שמתקבל לתוכנית זוכה למימון של הטיסה והשהות, ועל הקורסים שהוא לומד שם הוא מקבל קרדיט בחיפה.  
ב. חילופי סטודנטים בכל העולם. במסגרת זו ניתן לנסוע לסמסטר לאחת האוניברסיטאות שיש לחיפה הסכם איתם וללמוד שם "על חשבון" שכר הלימוד שאתם משלמים בחיפה. הטיסה והוצאות השהייה עליכם, אם כי ניתן לקבל מלגה של כמה אלפי דולרים. (אגב, אם תחשבו על שכר הלימוד המטורף שסטודנט אמריקאי משלם באוניברסיאטות שהן חלק מההסכם, תבינו איזו הטבה כספית עצומה יש בהצעה ללמוד שם סמסטר בחינם.)
ההצעה מופנית הן לתלמידי תואר ראשון והן לתלמידי תואר שני ושלישי. 
בהצלחה לכולם
بالنجاح للجميع ويعطيكم العافية
דני