אני ארד לוין מהחוג לפילוסופיה, ונסעתי לגרמניה בפברואר 2020 דרך תוכנית ארסמוס. כשקיבלתי את המייל בנוגע לתוכנית זה היה נשמע לי מאוד מוזר שאוכל לטוס למקום אחר לחצי שנה, ולא הייתי בטוחה שיש לי אומץ לעשות את זה, אבל אני מאוד שמחה שקיבלתי את ההזדמנות הזאת. 

זו הייתה חוויה של פעם בחיים. להכיר אנשים חדשים מכל העולם, ללמוד באוניברסיטה אירופאית, ולטייל בכל גרמניה. שלא בדומה לטיול, לגור במדינה אחרת פרק זמן ארוך יחסית נותן את האפשרות להיטמע בתוך התרבות המקומית ולהבין כיצד נעשים דברים בתרבות זו. זו חוויה שלא מתאפשרת בדרך אחרת וקל יותר לעשות אותה כאדם צעיר. כמו כן, היום אני פחות חוששת להגיש את עצמי לתוכניות שאני רוצה להתקבל אליהן, אפילו אם אני לא יודעת בדיוק איך יראה העתיד אם אתקבל, כי הצלחתי לעבור את כל המכשולים שהיו בדרך.

החוויות הטובות ביותר בטיול הזה היו קשורות לאנשים שפגשתי, רובם היו לא-גרמנים (כי בדרך כלל קורסים ללימוד שפה או קורסים באנגלית נלמדים על ידי אנשים שלא יודעים גרמנית.) התואר הראשון שלי היה בהיסטוריה, אז בחרתי לקחת מספר קורסים בהיסטוריה גם כן. ללמוד את ההיסטוריה של מלחמת העולם השניה עם סטודנטים גרמנים וישראלים ומרצה איטלקיה הייתה חוויה בלתי נשכחת. זכיתי לפגוש אנשים מכל העולם. כל אחד סיפר לי על המדינה שהוא הגיע ממנה, על ההסתכלות שלו על העולם, ובעיקר עשינו ביחד כיף. 

אני מאוד ממליצה על החוויה הזו, ואשמח לענות על עוד שאלות ולעזור בתהליך הבירוקרטי. 

תרגישו בנוח לכתוב לי למייל. אשמח לעזור ולייעץ.
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ארד
 ארד2